14 yıllık kariyerinin son beş yılını Yıldız Demir Çelik’te geçiren ve geçtiğimiz aylarda Ticari Genel Müdür Yardımcılığı görevine atanan Selçuk Yılmaz, çalışma hayatının olmazsa olmazlarını anlatıyor.
Kariyer yolculuğunuzdan bahseder misiniz?
2008 yılında İstanbul Teknik Üniversitesi Metalurji ve Malzeme Mühendisliği’nden mezun oldum. Devamında askerlik serüvenimi tamamladım. 2009-2018 yılları arasında çeşitli şirketlerde üretim müdürü ve üretim direktörü olarak görev yaptım. Mart 2018’de Yıldız Demir Çelik’te Tedarik Zinciri Direktörü olarak çalışmaya başladım. Ağustos 2022’de ise Ticari İşlerden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı oldum. Ayrıca Eylül 2022’de Sabancı Üniversitesi’nde Executive MBA programını tamamladım.
Genel Müdür Yardımcısı olarak atanmak size neler hissettirdi?
Daha önce satın alma kısmından sorumluydum, şu anda satış fonksiyonu da benim sorumluluğumda. Şirketin kâr ve zarar süreçlerine en fazla etki eden departmanı yönetmeye çalışıyorsunuz; attığınız bütün adımlar, aldığınız bütün kararlar şirketi direkt olarak etkiliyor. Bu durum bakış açınızı da değiştirmenizi sağlıyor. Eskiden sadece satın alma odaklı düşünürken şimdi satış kısmını da düşünmeye başlıyorsunuz. Süreci müşteri bakımından da değerlendiriyorsunuz. Ayrıca pazarlama fonksiyonunu da sürece dahil ediyorsunuz.
Kariyer yolculuğunuzda sizi bu noktaya taşıyan adımlar nelerdi?
Yaklaşık 14 yıldır çalışıyorum. Yola mühendis olarak başlamıştım; yönetici, müdür, direktör oldum ve şu anda genel müdür yardımcısıyım. Baktığınız zaman bu, demir çelik sektöründeki bütün fonksiyonları kapsayan bir sürece tekabül ediyor. En büyük motivasyon kaynağım, bulunduğum her şirketi kendi şirketim olarak görmek. Çalıştığım şirkete aidiyet hissettiğim andan itibaren performansım arttı ve kariyer yolculuğum açısından bir üst noktaya ulaştım. Benim için mesai kavramı hiç önemli olmadı. Gerektiğinde gece gündüz, hafta sonları ve tatillerde de çalıştım. Şirketimle bağım hiçbir zaman kopmadı. Şirketinize duyduğunuz aidiyet kadar ekibiniz ve amirlerinizle kurduğunuz ilişki de çok önemli bir motivasyon kaynağıdır. Yöneticileriniz ve ekibiniz size ne kadar güvenirse o kadar iyi sonuçlar elde edersiniz.
Çalışma arkadaşlarınızla iletişiminizde nelere dikkat ediyorsunuz?
Şu anda yaklaşık 90 kişilik bir kadrom var. Bu kadronun içerisinde uzman yardımcıları, uzmanlar, yöneticiler, müdürler ve direktörler mevcut. Mümkün mertebe tüm arkadaşlarımla irtibatta olmaya çalışıyorum; yanlarında olduğumu hissetmeleri gerek.
Sizce iş hayatının olmazsa olmazları nelerdir?
Her şeyden önemlisi çok çalışmak, ilk olmazsa olmaz budur. İkincisi, şirkete aidiyet duymak ve onu sahiplenmek önemli. Tabii özel hayat ve iş yaşamı arasındaki dengeyi iyi kurmak gerekiyor. Ben iş yaşamının da özel hayat kadar önemli olduğunu düşünüyorum. Ekibinizle, amirinizle ve paydaşlarınızla ilişkiniz de çok önemlidir. Bir de kendi sorumluluğunuz ve alanınız dışındaki konularla ilgili faydalı olabileceğini düşündüğünüz bir yorum ya da görüşünüz varsa bunları mutlaka ifade etmeniz gerekir.
İşten artakalan zamanlarınızda neler yapıyorsunuz?
Açıkçası pek vaktim kalmıyor. Fırsat bulduğumda müzik dinlemeyi ve film izlemeyi tercih ediyorum. Son dönemde kitap okumaya daha fazla vakit ayırıyorum; kişisel gelişimin yanı sıra, kurgu türündeki kitaplar ilgimi çekiyor.
SELÇUK YILMAZ’DAN YILDIZ DEMİR ÇELİK İÇİN NELER HEDEFLEDİKLERİNE DAİR…
Ticari Fonksiyonlardan Sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı Yıldız Demir Çelik içinde çok yeni bir organizasyon. Ham Madde Satın Alma, Satış, Lojistik ve Kurumsal İletişim Departmanları bana bağlı. İlave olarak Pazarlama ve Müşteri Deneyimi Departmanı’nı kurduk. Böylece demir çelik sektöründe, organizasyonunda müşteri deneyimi bulunan ilk şirket olduk. Amacımız, siparişi aldığımız andan malzemeyi teslim edinceye kadar geçen tüm süreçlerde müşteri deneyimini en üst noktaya taşımak. En büyük projelerimizden biri, sektöre müşteri deneyimi kavrayışını kazandırmak olacak. Diğer yandan kurumsal kimliğimizi baştan yaratacak projeler üzerinde çalışmalarımız devam ediyor.
Sektörün en genç oyuncusu olsak da müşterilerle iletişimimizde şirketimizden duydukları memnuniyeti rahatlıkla gözlemliyoruz. Hedefimiz, hem kalite hem de sunduğumuz hizmet bakımından bu memnuniyeti en üst seviyelere çıkarabilmek. Ayrıca şirketimizin hem kapasite artışına hem de yeni yatırımlarına dair uzun vadeli planlarımız da mevcut. En büyük hedefimiz, ciro ve kârlılık bakımından ilk üçe girerek Türkiye’de ve yurt dışında ürünlerimizi daha fazla müşterinin kullanmasını sağlamak.